Facebook adverteren


Een populaire manier van adverteren verloopt vandaag de dag via Facebook. Met 9.6 miljoen gebruikers in Nederland kunt u met de juiste kennis en vaardigheid uw doelgroep bereiken. Iets waar wij u bij kunnen helpen.

Zeker voor (kleine) webshops is het adverteren van Facebook dé manier om meer bezoekers te trekken.

Facebook adverteren

Per dag scrollen miljoenen mensen door hun Facebook tijdlijn. Vele scrollen zonder doel en liken of reageren af en toe een bericht.

Tijdens dit scrollen komen zij meerdere advertenties tegen. Hier ligt voor elk bedrijf een mooie kans de aandacht van een Facebook gebruiker te trekken.

Relevant en bruikbaar

Advertenties, en dus reclame, kan als irritant worden gezien. Toegegeven, wij van Bird to Eagle vinden sommige reclames ook vervelend (vooral op de radio en TV).

Waarom? Deze reclames schieten met hagel. Iets wat op Facebook met de juiste kennis veranderd kan worden in een pin-point en op maat advertentie voor uw doelgroep.

De advertentie die zij te zien krijgen is relevant, écht bruikbaar en zodoende van grote waarde. Dít is de sleutel tot succes met adverteren op Facebook.

Verschil adverteren en bedrijfspagina

Op een bedrijfspagina wordt bijna niet iets direct verkocht. Op deze pagina’s brengen bedrijven nieuws naar buiten, plaatsen zij nieuwe blogs of andere content, maar wordt vrijwel nooit direct om een actie (geldtransactie/aankoop) van de klant gevraagd.

Met een advertentie wordt een duidelijke actie gevraagd van de klant. Download e-book, koop een van deze nieuwe t-shirts of iets dergelijks.

Wanneer de doelgroep goed in beeld is gebracht, gaat u dit terugzien in het aantal succesvolle aankopen of downloads op uw website/webshop.

Ja, ik wil mijn doelgroep bereiken op Facebook.

Kom in contact, wij helpen u graag vrijblijvend verder.

Hoe de samenwerking verloopt

Stap 1: U doet een aanvraag

Uw aanvraag komt binnen en wij nemen z.s.m. contact met u op.

Stap 2: Analyse en offerte

Wij analyseren uw doelgroep en sturen u een offerte op maat.

Stap 3: Uitvoer en resultaat

Wij gaan aan de slag en u ziet vrij snel resultaat.

Veelgestelde vragen over Facebook adverteren

Als u zelf Facebook heeft, herkent u advertenties op Facebook aan de tekst Gesponsord (of Sponsored) bij een bericht van een bedrijfspagina.

Deze advertenties worden aan de hand van een veilingssysteem geplaatst. De hoogste bieder en meest relevante advertentie wordt het eerst en het meeste getoond op de tijdlijn van een gebruiker.

Hierdoor is het belangrijk dat uw doelgroep goed in kaart wordt gebracht, zodat u geen euro’s verspild aan ongeschikte klikkers.

Mensen die op zoek zijn naar uw product of dienst, zitten hoogstwaarschijnlijk óók op Facebook.

Uiteraard is dit het beste in te schatten na een doelgroepanalyse.

Het fijne aan Facebook adverteren is het feit dat de focus ligt op relevantie en bruikbaarheid voor de klant, en hierdoor de ROI hoog is van de advertentie hoog is. Goede Facebook advertenties kunnen gemakkelijk 10 keer meer opleveren dan dat zij kosten.

Door de advertenties goed te monitoren en te optimaliseren, kunnen de resultaten daadwerkelijk de lucht inschieten.

Ja, ongeacht of u veel of weinig concurrentie heeft.

Een advertentie kan, bij wijze van, vandaag nog opgesteld en uitgerold worden. Uiteraard is dit niet de beste manier van aanpak, omdat het belangrijk is eerst uw doelgroep goed in kaart te brengen.

Elders adverteren? Wij kunnen u hierbij ook helpen.